Pomoć i savjeti
za potrošače
u Europi

EUROPSKI POTROŠAČKI CENTAR

REPUBLIKA HRVATSKA

Održana konferencija „Novi trendovi u rješavanju potrošačkih sporova“

04.03.2016
Održana konferencija „Novi trendovi u rješavanju potrošačkih sporova“

‌Ministarstvo gospodarstva i Europski potrošački centar Hrvatska povodom Svjetskog dana zaštite prava potrošača, organizirali su u Zagrebu konferenciju pod nazivom Novi trendovi u rješavanju potrošačkih sporova. 

Konferenciju je otvorio pomoćnik ministra gospodarstva za trgovinu i unutarnje tržište, Željko Panenić, a skupu se obratila i predstavnica Europske komisije, Maria-Luisa Janschek, DG for Justice and Consumers. 

Otvarajući konferenciju, pomoćnik ministra za trgovinu i unutarnje tržište, gospodin Željko Pravdić, naglasio je da Ministarstvo gospodarstva kao nositelj politike zaštite potrošača u Republici Hrvatskoj poboljšava nacionalni zakonodavni okvir kako bi se našim potrošačima i trgovcima omogućio jednostavan i brz pristup alternativnom rješavanju potrošačkih sporova, posredovanjem za to specijaliziranih tijela, bez dodatnog opterećenja pravosudnog sustava ili strana u sporu. 

Zakon o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova kojim u nacionalno zakonodavstvo prenosimo Direktivu o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova i uređujemo provedbu Uredbe o on-line rješavanju potrošačkih sporova je pripremljen i uskoro će u saborsku proceduru. Njegovim stupanjem na snagu pokrećemo postupak za notificiranje tijela za alternativno rješavanje potrošačkih sporova. Nacionalna kontaktna točka za on-line rješavanje potrošačkih sporova biti će Europski potrošački centar Hrvatska, uspostavljen pri Upravi za trgovinu i unutarnje tržište Ministarstva gospodarstva.

Trgovci sa sjedištem u Republici Hrvatskoj i potrošači sa prebivalištem u EU svoj prekogranični ili domaći spor nastao pri internetskoj kupnji moći će i rješavati putem interneta - na zajedničkoj Platformi za on-line rješavanje potrošačkih sporova.

Gospodin Pravdić se zahvalio na strpljenju udrugama koje obavljaju poslove savjetovanja potrošača s obzirom na okolnost da je zbog privremenog financiranja došlo do zastoja u financiranju savjetovališta za zaštitu potrošača. Najavio je da će Ministarstvo gospodarstva u najkraćem mogućem roku objaviti natječaj za financiranje savjetovališta u 2016. godini, kako bi se osigurao kontinuitet njihova rada. Uz to, najavio je i potrebu razvijanja novog pristupa financiranju rada svih udruga, kako ne bi ovisile isključivo od sredstava iz državnog proračuna. Vezano za financiranje rada Savjetovališta za zaštitu potrošača, novi pristup uključivao bi i druge izvore financiranja, participaciju svih dionika, od udruženja trgovaca do jedinica lokalne samouprave, s obzirom na to da se dio značajan dio prigovora potrošača odnosi na komunalne usluge (odvoz komunalnog otpada, opskrba pitkom vodom i druge usluge), a što su pitanja koja se uređuju na lokalnoj razini. 

Cilj je konferencije o novim trendovima u rješavanju potrošačkih sporova bio pomoći boljem razumijevanju mehanizama alternativnog rješavanja potrošačkih sporova, predstaviti nove mogućnosti, razviti dijalog između svih zainteresiranih strana te  potaknuti veću uključenost i suradnju. 

Svoje izlaganje pomoćnik ministra Pravdić završio je pozivom svim dionicima politike zaštite potrošača na dijalog i otvorenu komunikaciju o promjenama koje nas očekuju kako bi zajedno osigurali provođenje pravila koja će štititi i potrošača i naše gospodarstvenike na unutarnjem tržištu. 

Maria-Luisa Janschek, predstavnica Europske komisije, DG for Justice and Consumers, u svom uvodnom govoru rekla je da će pristup jednostavnom, jeftinom i brzom rješavanju nacionalnih i prekograničnih potrošačkih sporova za kupovine obavljene putem Interneta, pridonijeti daljnjem razvoju internetske trgovine te povećanju povjerenja trgovaca i potrošača u jedinstveno tržište.

Ema Culi, direktorica Sektora za trgovinu HGK, rekla je kako su Sud časti i Centar za mirenje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori važni nositelji izvansudskog rješavanja sporova u Hrvatskoj. Također,  zamjenica glavne tajnice Hrvatske obrtničke komore Mirela Lekić istaknula je da i HOK ima dugu tradiciju i iskustvo u rješavanju potrošačkih sporova.

U radu konferencije sudjelovali su i brojni panelisti – predstavnici sudova časti i centara za mirenje, potrošačkih udruga, regulatora i osiguravatelja. 

Đema Bartulović, voditeljica Službe za zaštitu potrošača Ministarstva gospodarstva, sudionica panel-rasprave o provedbu Zakona o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova, izjavila je kako je namjera nove zakonske regulative vratiti povjerenje potrošača te potaknuti internetsku prodaju i kupovinu izvan zemlje te olakšati procedu rješavanja spora, a da rješavanje sporova bude u korist i trgovaca i potrošača.

Panelist Vanja Bilić iz Hrvatske Udruge za mirenje izavio je da je slučaju spora potrebno tražiti iskusnog i obrazovanoga miritelja, a  u slučaju da mirenje nije postignuto, kao posljednja mogućnost ostaje sud.  Nives Grgurić iz Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje rekla je kako su postupci mirenja vrlo dobro prihvaćeni od strane potrošača te se u 70 posto slučajeva uspješno okončavaju.  

Konferencija je orzanizirana uz pomoć partnera, Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske obrtničke komore. 

Novi trendovi

ECC AustrijaECC Belgija ECC Bugarska ECC Cipar ECC Češka ECC Danska ECC Estonija ECC Španjolska ECC Finska ECC Francuska ECC Njemačka ECC Ujedinjeno kraljevstvo ECC Grčka ECC Mađarska ECC Irska ECC Island ECC Italija ECC Litva ECC Latvija ECC Luksemburg ECC Malta ECC Norveška ECC Poljska ECC Portugal ECC Rumunjska ECC Slovačka ECC Slovenija ECC Švedska ECC Nizozemska
logo-iac