Pomoć i savjeti
za potrošače
u Europi

EUROPSKI POTROŠAČKI CENTAR

REPUBLIKA HRVATSKA

Trgovina putem interneta


Trgovina putem interneta

Trgovina putem interneta

Europsko zakonodavstvo pruža zaštitu potrošačima prilikom kupovine putem interneta od trgovaca sa sjedištem u drugoj zemlji Europske unije, Islandu ili Norveškoj. Prije kupnje proizvoda pročitajte korisne savjete i upoznajte se sa svojim pravima.

Korisni savjeti prije kupovine putem interneta:

Pročitajte opće uvjete prodaje jer se pretpostavlja da ste ih kupnjom proizvoda prihvatili. U slučaju spora, trgovac se može pozvati na njih iako su napisani na stranom jeziku.

Uvijek provjerite kako se koriste vaši osobni podaci i to učinite prije narudžbe proizvoda. Nakon što se potvrdi narudžba, ugovor se smatra zaključenim.

Spremite i isprintajte potvrdu narudžbe i provjerite da li je točna vaša elektronička adresa.

Vaša potrošačka prava uključuju:

Pravo da se predomislite

Imate pravo, ne navodeći razloge, otkazati narudžbu u roku od 14 radnih dana od zaprimanja narudžbe te vratiti proizvod. Trgovac vam je dužan vratiti novac u roku od 30 dana. Možda ćete ipak morati platiti troškove slanja robe natrag trgovcu. Neke narudžbe nećete moći otkazati poput iznajmljivanja automobila, hotelskih rezervacija i kupnje putnih karata.

Pravo na pravovremenu isporuku

Vaša kupljena roba trebala bi biti isporučena u roku od 30 dana, osim u slučaju drukčijeg dogovora s trgovcem.

Pravo na informacije

Trgovac je obvezan osigurati potpune informacije koje se odnose na:

  • ime i adresu
  • proizvod ili uslugu koja se nudi te njihovu nazivu
  • glavnim svojstvima proizvoda ili usluge
  • konačnu cijenu proizvoda ili usluge s PDV-om
  • troškove dostave proizvoda
  • način plaćanja
  • način i rok isporuke proizvoda ili pružanja usluge

Pravo na dvogodišnje jamstvo

Kupnjom putem interneta imate pravo na dvogodišnje jamstvo kao da ste proizvod kupili u trgovini.

Kako možete riješiti problem

Prvo trebate kontaktirati trgovca i podnijeti pritužbu na proizvod ili uslugu, pismenim putem ili putem elektroničke pošte.

Provjerite imate li dodatna prava u jamstvu, poput prava na popravak u lokalnom servisu iako je proizvod kupljen u drugoj zemlji.

Ako ste nezadovoljni s rješavanjem vaše pritužbe i reklamacije možete nas kontaktirati i mi ćemo vam pomoći.

Kako Europski potrošački centar pomaže drugima:

Povrat proizvoda kupljenog putem interneta

Hrvatski potrošač kupio je tenisice s web stranice slovenskog trgovca, ali nisu mu se svidjele. Vratio je proizvod u roku od 14 radnih dana na što ima pravo prema pravilu o prodaji proizvoda na daljinu. Trgovac je odbio vratiti novac potrošaču. Potrošač se obratio ECC-u Hrvatska koji je kontaktirao ECC Slovenija i zajedničkom intervencijom potrošaču je vraćen novac.

Neispravna roba kupljena putem interneta

Potrošač iz Ujedinjenog Kraljevstva naručio je putem interneta od bugarskog trgovca parfeme u iznosu od 300 eura. Nakon primitka primijetio je da su parfemi lažni i da to nisu parfemi koje je on prvotno naručio. Potrošač se žalio trgovcu, ali nije dobio odgovor pa je potom podnio pritužbu ECC-u. Europski potrošački centar Bugarska kontaktirao je trgovca i uspio je riješiti problem u korist potrošača te je potrošaču vraćen novac.

ECC AustrijaECC Belgija ECC Bugarska ECC Cipar ECC Češka ECC Danska ECC Estonija ECC Španjolska ECC Finska ECC Francuska ECC Njemačka ECC Ujedinjeno kraljevstvo ECC Grčka ECC Mađarska ECC Irska ECC Island ECC Italija ECC Litva ECC Latvija ECC Luksemburg ECC Malta ECC Norveška ECC Poljska ECC Portugal ECC Rumunjska ECC Slovačka ECC Slovenija ECC Švedska ECC Nizozemska
logo-iac