Pomoć i savjeti
za potrošače
u Europi

EUROPSKI POTROŠAČKI CENTAR

REPUBLIKA HRVATSKA

Europski potrošački centri 2005.-2015.: 10 godina na usluzi europskim potrošačima

03.06.2015
Europski potrošački centri 2005.-2015.: 10 godina na usluzi europskim potrošačima

‌U 2015. godini obilježava se deseta godišnjica Mreže europskih potrošačkih centara (engl. ECC- Net) koji su uspostavljeni u svih 28 država članica Europske unije te Norveškoj i na Islandu a koji se sufinanciraju iz programa EU-a za potrošače. 

Tijekom zadnjih 10 godina europski potrošački centri zaprimili su više od 650 000 zahtjeva za informiranje o potrošačkim pravima u Europskoj uniji – do 30 % u razdoblju od 2012. do 2014. te su za približno 300 000 potrošača pružili pomoć vezano uz njihove pritužbe o prekograničnoj kupnji – do 16 % u istom razdoblju. Više od dvije trećine spomenutih pritužbi uspjelo se riješiti sporazumno između potrošača i trgovaca.

Najavljujući izlaganje koje se održalo 2. lipnja 2015. u Europskom parlamentu u Bruxellesu a koje je posvećeno postignućima ECC-Neta, povjerenica Jourová izjavila je sljedeće: „Potrošačka je politika visoko na Komisijinom dnevnom redu s obzirom na njen važan doprinos prioritetnim projektima Junckerove Komisije. Snažna i koherentna potrošačka politika ključna je za ubiranje plodova jedinstvenog digitalnog tržišta kako za potrošače tako i za poslovanje. S porastom potrošača koji kupuju putem interneta, uloga ECC-ova u rješavanju  prekograničnih sporova postaje važnija nego ikad u pogledu savjetovanja potrošača te osiguravanjem poštivanja njihovih prava s ciljem potpunog povjerenja u digitalno gospodarstvo”. 

ECC-Net promiče razumijevanje prava potrošača u EU-u te pomaže u rješavanju pritužbi koje se odnose na kupnju u jednoj od država iz Mreže tijekom putovanja ili kupnje na internetu. U proteklom desetljeću koje je obilježio stabilan razvoja turizma unutar EU-a i e-trgovine, ECC-Net je postao ključna pomoć potrošačima i trgovcima kako bi na najbolji način iskoristili prednosti jedinstvenog tržišta; 2014. godine zabilježeno je više od 3.5 milijuna posjeta na njihovim internetskim stranicama.

Više od dvije trećine pritužbi koje trenutno zaprima ECC-Net odnosi se na prekograničnu e-trgovinu, što odražava zainteresiranost potrošača u dobro funkcioniranje jedinstvenog digitalnog tržišta. Procjenjuje se da bi potrošači mogli uštedjeti ogromne količine novca – oko 12 milijardi eura godišnje – koristeći puni asortiman robe i usluga dostupnih na internetu u EU-u. ECC-Net je stoga važan element za promicanje i informiranje o napretku Strategije jedinstvenog digitalnog tržišta EU-a koju je upravo usvojila Europska komisija a koja obuhvaća internetsku maloprodaju.

Europski potrošački centar Hrvatska

Iako Mreža Europski potrošačkih centara djeluje već 10 godina, Europski potrošački centar Hrvatska započeo je s radom 1. srpnja 2013. godine, ulaskom Hrvatske u Europsku uniju te je smješten sklopu Ministarstva gospodarstva, kao tijela nadležnog za politiku zaštite potrošača. 

ECC Hrvatska djeluje na način da informira potrošače o njihovim potrošačkim pravima u prekograničnoj trgovini te rješava pritužbe potrošača prilikom prekogranične kupovine na području EU-a, Norveške i Islanda.

Europski potrošački centar Hrvatska u protekloj godini zaprimio je preko 100 pritužbi potrošača, od kojih se najveći broj odnosio na zračni promet, hotelski smještaj te maloprodajnu kupnju. Obzirom na provođenje mnogobrojnih informativnih kampanji, kojima se nastoji upoznati hrvatske potrošače s djelovanjem Centra, broj pritužbi svakodnevno raste. S tim cilj ECC Hrvatska sudjelovat će i u nadolazećoj informativnoj kampanji koja će se održati u srpnju 2015. godine u Zagrebačkoj zračnoj luci Pleso.

U svrhu informiranja potrošača o njihovim potrošačkim pravima, ECC Hrvatska također je sudjelovala u izradih različitih brošura, letaka i mobilne aplikacije.

Hrvatski potrošači, u slučaju pritužbe na trgovca koji ima sjedište u nekoj drugoj državi članici EU-a, Norveškoj ili Islandu, mogu se obratiti Europskom potrošačkom centru Hrvatska putem telefona 072/414 414 u radnom vremenu od 9:00-15:00 ili putem elektroničke adrese: ecc-croatia@mingo.hr

Potrošači se mogu bolje upoznati se radom radom centra kao i sa svojim potrošačkim pravima posjetom  web stranici ECC-a putem linka:  http://ecc-croatia.hr/ 

ECC AustrijaECC Belgija ECC Bugarska ECC Cipar ECC Češka ECC Danska ECC Estonija ECC Španjolska ECC Finska ECC Francuska ECC Njemačka ECC Ujedinjeno kraljevstvo ECC Grčka ECC Mađarska ECC Irska ECC Island ECC Italija ECC Litva ECC Latvija ECC Luksemburg ECC Malta ECC Norveška ECC Poljska ECC Portugal ECC Rumunjska ECC Slovačka ECC Slovenija ECC Švedska ECC Nizozemska
logo-iac