Pomoć i savjeti
za potrošače
u Europi

EUROPSKI POTROŠAČKI CENTAR

REPUBLIKA HRVATSKA

Iznajmljivanje automobila


Iznajmljivanje automobila

Iznajmljivanje automobila

Planirate putovanje po Europi, ali ne želite putovati vlastitim automobilom? Možete iznajmiti automobil. Ako planirate iznajmiti automobil, a želite izbjeći dodatne troškove i neočekivana iznenađenja tijekom putovanja, potražite savjet od Europskog potrošačkog centra Hrvatska.

Korisni savjeti prije iznajmljivanja automobila:

  • Prikupite sve potrebne informacije prije potpisivanja ugovora kako biste izbjegli bilo kakve nedoumice u svezi plaćanja te pažljivo i detaljno pročitajte ugovor.
  • Ako ste automobil rezervirali putem interneta, ponesite sa sobom ispis rezervacije.
  • Ako potpisujete ugovor o najmu na mjestu odredišta, provjerite da li su uvjeti isti kao i u rezervaciji; sačuvajte kopiju bilo kakvog dokumenta kojeg ste potpisali.
  • Provjerite što je sve uključeno u cijenu i obratite pozornost na dodatne troškove.
  • Cijena mora uključivati i sve nezaobilazne troškove, poput lokalnih naknada i poreza.
  • Provjerite koliki su troškovi dodataka koje ćete trebati prilikom putovanja, primjerice korištenje dječje sjedalice ili navigacije.
  • Savjetujemo vam da prije, ali i nakon korištenja automobila, zajedno s predstavnikom tvrtke, provjerite da li su na automobilu vidljiva bilo kakva oštećenja. Ako postoji šteta na automobilu prije potpisivanja ugovora, tražite da se to zabilježi, isto i u slučaju ako nema štete na automobilu po njegovom povratku. Za svaku štetu na automobilu, koja nije zabilježena kada ste preuzimali automobil, tvrtka će tražiti naknadu.
  • Obratite pozornost na gorivo i pobrinite se da vam je sve jasno objašnjeno prije nego što potvrdite rezervaciju jer ako vratite automobil s količinom goriva koja nije u skladu s ugovorom, tvrtka će vam naplatiti dodatne troškove. Tvrtka može od vas tražiti da vratite automobil s gotovo praznim spremnikom. U tom slučaju neće vam vratiti novac za gorivo koje ostane u spremniku kada vratite automobil. Također, tvrtka može od vas tražiti da vratite automobil s punim spremnikom. Ako ne vratite automobil s punim spremnikom, morati ćete platiti troškove dopunjenja goriva. Ako vratite automobil s punim spremnikom, imajte sačuvni račun kako bi izbjegli sve nesporazume koji bi se mogli pojaviti oko količine goriva.
  • Kada iznajmljujete automobil, uzmite u obzir broj putnika i mjesto za prtljagu jer što je veći automobil, veća je i cijena.
  • Upoznajte se s uvjetima otkazivanja ugovora.
  • Ako ste automobil rezervirali putem interneta, nemate pravo otkazati rezervaciju u roku od 7 radnih, iako vam to uvjeti tvrtke mogu dopustiti.

Vaša potrošačka prava prilikom preuzimanja i najma automobila:

  • Trebate provjeriti uvjete osiguranja. Provjerite što vam je pokriveno osiguranjem, a što nije te da li su u cijenu uključeni troškovi osiguranja.
  • U slučaju krađe automobila, osiguranje se odnosi samo na automobil, a ne na vaše osobne stvari
  • Uvijek se raspitajte kakva je praksa tvrtke u slučaju kvara automobila ili u slučaju nesreće.
  • Ako se pokvari automobil, nazovite tvrtku i slijedite njihove upute. Nemojte automobil popravljati bez njihova odobrenja. Neke tvrtke određuju rok u kojem morate prijaviti kvar na automobilu.
  • Važno je da ste upoznati s novčanim iznosom koji bi mogao teretiti vašu kreditnu karticu u slučaju nesreće.
  • U slučaju nesreće, uvijek zabilježite imena i adrese osoba uključenih u nesreću. Također, što prije obavijestite policiju i tvrtku te slijedite njihove upute.

Na što trebate obratiti pozornost prilikom vraćanja automobila:

  • Uvijek pokušajte vratiti automobil za vrijeme radnog vremena tvrtke tako da možete biti prisutni tijekom njegova pregleda. Na taj način možete odmah provjeriti koje su štete zabilježene te u slučaju neslaganja podnijeti pritužbu. Tvrtka će tražiti od vas naknadu za svaku štetu koja nije zabilježena prilikom preuzimanja automobila.
  • Pobrinite se da dobijete potvrdu da ste vratili automobil i stanje u kojem je automobil vraćen. Potvrdu trebate potpisati vi i predstavik tvrtke.
  • Ako vraćate automobil izvan radnog vremena, informirajte se da li tvrtka naplaćuje troškove za takvu vrstu povratka. Parkirajte automobil na odgovarajućem mjestu i ako je moguće, slikajte automobil, kako biste imali dokaz da ste vratili automobil u dobrom stanju.

Kako Europski potrošački centar pomaže drugima

Povrat novca za gorivo

Kada je potrošač iz Irske stigao u Francusku i otišao preuzeti iznajmljeni automobil, automobil koji je odabrao nije bio dostupan. Bio je prisiljen preuzeti manji automobil koji nije zadovoljavao njegove potrebe te ga koristiti dok njegov automobil neće biti dostupan. Potrošač nije dopunio gorivo na zamjenskom automobilu jer bi to za njega bio dodatan trošak, koji nije uzrokovan njegovom krivicom nego krivicom trgovca, koji nije osigurao traženo vozilo. Na njegovo iznenađenje, naplaćena mu je dodatna doplata gorivo u iznosu od 53,69 eura jer se ispostavilo da je tako navedeno u ugovoru. Potrošač se za pomoć obratio ECC-u Irska koji je potvrdio da su uvjeti u ugovoru bili nepravedni i da potrošač ima pravo na povrat dodatne doplate. U suradnji s ECC-om Francuska potrošaču je vraćen novac.

Nepošteno trgovanje: povrat novca za dodatke

Potrošač iz Ujedinjenog Kraljevsta rezervirao je najam automobila putem web stranice trgovca i dobio je potvrdu putem e-pošte. U potvrdi rezervacije je navedeno da je cijena ukupna i zajamčena, što je potrošač protumačio da znači kako mu neće biti naplaćeni dodatni troškovi. Međutim, prilikom preuzimanja automobila, potrošaču je naplaćen cestovni porez i lokacijska naknada. Potrošač se žalio trgovcu i tražio povrat novca. Budući da mu trgovac nije želio izaći u susret i vratiti novac, potrošač je odlučio kontaktirati Europski potrošački centar. ECC UK stupio je u kontakt s ECC-om Irska, koji je zatim kontaktirao trgovca u ime potrošača. ECC Irska je istaknuo trgovcu da je morao biti svjestan tih dodatnih troškova za vrijeme rezervacije te ih je sukladno tome morao uključiti u ukupnu cijenu koju su naveli kao „zajamčenu“. Trgovac je priznao pogrešku i pristao vratiti novac potrošaču.

ECC Belgija ECC Bugarska ECC Cipar ECC Češka ECC Danska ECC Estonija ECC Španjolska ECC Finska ECC Francuska ECC Njemačka ECC Ujedinjeno kraljevstvo ECC Grčka ECC Mađarska ECC Irska ECC Island ECC Italija ECC Litva ECC Latvija ECC Luksemburg ECC Malta ECC Norveška ECC Poljska ECC Portugal ECC Rumunjska ECC Slovačka ECC Slovenija ECC Švedska ECC Nizozemska
logo-iac