Your Europe

Online dating usluge: Računi umjesto novih poznanstva

13.02.2017.
Online dating usluge: Računi umjesto novih poznanstva

‌Prijava na online dating  stranicu može postati vrlo skupa. Za šest mjeseci članstva, potrošač je morao platiti 329 EUR. Iako je raskinuo ugovor pet dana nakon prijave, tvrtka je potrošaču naplatila 247 EUR korisničke naknade. Ljutiti potrošač kontaktirao je mrežu Europskih potrošačkih centara (ECC-Net) i nije bio jedini. Naime, svake se godine velik broj potrošača obraća mreži ECC i traži pomoć zbog problemima s online dating uslugama. 

Opće pravilo je da korisnici online dating usluga imaju pravo raskinuti ugovor u roku od 14 dana, a  pružatelj usluge dužan je korisniku vratiti članarinu. Međutim, postoji zamka: ukoliko je potrošač pregledavao profile drugih korisnika ili ih je kontaktirao, pružatelj usluge obično tvrdi da je potrošač počeo koristiti uslugu te da iz tog razloga ima pravo tražiti naknadu. Naknada najčešće iznosi 50 % članarine, ponekad i više. Tvrtke zahtjev za naknadom pravdaju tvrdeći da nije bitno trajanje ugovora već broj kontakata napravljenih tijekom razdoblja članstva.

Drugi problem odnosi se na prestanak članstva. U Njemačkoj, ugovor se automatski obnavlja ukoliko nije raskinut u otkaznom roku. S druge strane, u Austriji, pružatelj usluge mora podsjetiti korisnika neposredno prije isteka otkaznog roka da će se ugovor obnoviti. Isto vrijedi i u Francuskoj za dugoročne ugovore. Također, ugovor se može obnoviti samo na ono vremensko razdoblje na koje je korisnik pristao prilikom prve prijave. 

Naši savjeti:

  • Prije prijave provjerite koliko traje ugovor te koji je otkazni rok i označite datume u svom kalendaru 
  • Ukoliko neposredno nakon prijave primijetite da usluga ne ispunjava vaša očekivanjima, prestanite je koristiti i odmah zatražite raskid ugovora pismenim putem, čuvajte kopiju
  • Pripazite: brisanje vašeg profila obično ne znači da ste otkazali pretplatu. Uvjeti otkazivanja pretplate detaljno su u ugovoru navedeni sitnim slovima

U spomenutom slučaju, mreža Europskih potrošačkih centara (ECC-Net) uspjela je pomoći potrošaču, kojemu je vraćen cjelokupni iznos novca. 

Ukoliko imate pritužbu na trgovca sa sjedištem u drugoj državi članici Europske unije, Norveškoj ili na Islandu, slobodno nam se obratite! Dajemo savjete i pomažemo potrošačima u rješavanju prekograničnih pritužbi. 

ECC Austrija ECC Belgija ECC Bugarska ECC Cipar ECC Češka ECC Danska ECC Estonija ECC Finska ECC Francuska ECC Njemačka ECC Grčka ECC Mađarska ECC Island ECC Irska ECC Italija ECC Latvija ECC Litva ECC Luksemburg ECC Malta ECC Nizozemska ECC Norveška ECC Poljska ECC Portugal ECC Rumunjska ECC Slovačka ECC Slovenija ECC Španjolska ECC Švedska ECC Ujedinjena Kraljevina

IAC