Your Europe

Svjetski dan prava potrošača 2025.: savjeti za sigurniju kupnju unutar EU-a

15.03.2025.
Svjetski dan prava potrošača 2025.: savjeti za sigurniju kupnju unutar EU-a

Danas, 15. ožujka, obilježavamo Svjetski dan prava potrošača i tim vas povodom podsjećamo na vaša prava pri kupnji u EU-u i kako ih najbolje iskoristiti!


Čitajte „mala slova“!

Prije kupnje ili potpisivanja ugovora, obavezo pročitajte uvjete poslovanja trgovca! Posebno obratite pažnju na:

  • uvjete i troškove dostave i povrata
  • eventualne automatske pretplate i obnavljanje članstva
  • pravo na odustajanje od kupnje i reklamaciju.


Ukoliko uvjeti poslovanja i kontakt trgovca nisu jasno ili uopće navedeni, to može biti znak da se radi o nesigurnoj trgovini.


Kupujete putem interneta online? Možete vratiti proizvod!

Ako kupujete putem interneta, imate pravo na odustajanje od kupnje tj. pravo na jednostrani raskid ugovora u roku od 14 dana od dana zaprimanja narudžbe. Možda ćete morati platiti troškove povrata proizvoda trgovcu, dok neke narudžbe nećete moći otkazati, poput personaliziranih proizvoda, hotelskih rezervacija i karata za putovanja ili koncerte – stoga svakako prethodno provjerite opće uvjete poslovanja trgovca.


Proizvod nije ispravan? Tražite popravak ili zamjenu!

Imate pravo na dvogodišnje jamstvo na većinu proizvoda kupljenih u EU-u. Ako proizvod ne funkcionira kako treba, trgovac ga mora popraviti, zamijeniti ili vam vratiti novac. 


Problemi s letom? Imate pravo na odštetu!

Ako je vaš let otkazan ili kasni više od 3 sata, možete imati pravo na povrat novca ili kompenzaciju u iznosu do 600 €. 


Pazite na prijevare i lažne ponude!

Budite oprezni s ponudama koje zvuče "predobro da bi bile istinite" – prije kupnje svakako potražite dodatne informacije o trgovcu te recenzije i iskustva drugih potrošača. 

Europski potrošački centar Hrvatska dio je Mreže ECC-Net, koja vam besplatno pomaže u rješavanju problema prilikom prekograničnih kupovina i putovanja unutar EU-a.


Europski potrošački centar Hrvatska ovlašten je posredovati u slučajevima prekogranične kupovine roba i usluga kada potrošači s prebivalištem u Republici Hrvatskoj podnose pritužbu protiv trgovca ili pružatelja usluge sa sjedištem izvan Republike Hrvatske, u drugoj državi Europske unije, Norveškoj, Islandu ili Ujedinjenoj Kraljevini.


U tom procesu surađuje s Europskim potrošačkim centrom iz države u kojoj trgovac ili pružatelj usluge ima registrirano sjedište. Uloga Mreže ECC-Net je isključivo neformalno rješavanje sporova između potrošača i trgovca te ne raspolaže prisilnim mehanizmima za djelovanje prema trgovcima.

Postupak podnošenja pritužbi dostupan je ovdje: https://www.ecc-croatia.hr/rjesavanje-prituzbe


Izvor: Europski potrošački centar Hrvatska

ECC Austrija ECC Belgija ECC Bugarska ECC Cipar ECC Češka ECC Danska ECC Estonija ECC Finska ECC Francuska ECC Njemačka ECC Grčka ECC Mađarska ECC Island ECC Irska ECC Italija ECC Latvija ECC Litva ECC Luksemburg ECC Malta ECC Nizozemska ECC Norveška ECC Poljska ECC Portugal ECC Rumunjska ECC Slovačka ECC Slovenija ECC Španjolska ECC Švedska ECC Ujedinjena Kraljevina

IAC