Izvješće mreže europskih potrošačkih centara o internet trgovini
Tijekom proteklih godina Europski potrošački centri prate trendove prekogranične Internet trgovine na području EU-a uključujući Island i Norvešku, te su došli do zaključka da čak polovica europskog stanovništva (cca. 250 milijuna ljudi) kupuje preko Interneta, što europsko tržište čini najvećim na svijetu. Naime, u 2013. godini čak 66% od 32 000 pritužbi koje su riješili Europski potrošački centri odnose se na Internet kupovinu, što u konačnici znači povećanje od 6% u odnosu na 2012. godinu.
Najčešći problemi s kojima se susreću potrošači prilikom prekogranične Internet trgovine su:
- problemi vezani uz rok isporuke proizvoda
- problemi vezani uz sam proizvod ili uslugu
- problemi vezani uz ispunjenje potrošačkog ugovora
Kao rezultat praćenja navedenog područja jest izvješće odnosno praktični vodič za potrošače i trgovce koji se odnosi na pružanje savjeta potrošačima, kao i trgovcima, prilikom prekogranične trgovine putem Interneta. U navedenom dokumentu istaknute su najvažnije stvari koje moramo imati na umu prilikom kupnje preko Interneta kao i poslije navedene kupnje a to su:
- Imati potpunu informaciju o trgovcu - provjerite imate li kontakt podatke o trgovcu, uključujući i poštansku adresu i mail adresu;
- Uvijek pročitajte opće uvjete koji se nalaze na Internet stranici trgovca, a primjenjuju se na Vašu narudžbu, kako biste točno znali na što pristajete prije nego sklopite ugovor s trgovcem odnosno napravite narudžbu i platite naručeni proizvod ili uslugu;
- Imate pravo odustati od ugovora u roku od 14 dana od dana isporuke robe, s tim da Vas je trgovac dužan obavijestiti o ovom pravu jer se u protivnom to pravo produljuje do 1 godine. Međutim, ovo se pravo potrošača ne primjenjuje na rezervacije putovanja kao i na usluge smještaja;
- Naručeni proizvodi moraju biti isporučeni u roku od 30 dana, ukoliko nije drugačije dogovoreno s trgovcem.
Cilj Mreže Europskih potrošačkih centara jest povećati povjerenje potrošača u Europsko unutarnje tržište pružajući potrošačima savjete o njihovim pravima sukladno europskom zakonodavstvu zaštite potrošača, kao i pružanje pomoći u rješavanju njihovih pritužbi prilikom prekogranične kupovine dobara i usluga.
Preuzmite ovdje navedene dokumente: