Your Europe

Izvješće mreže europskih potrošačkih centara o internet trgovini

07.01.2015.
Izvješće mreže europskih potrošačkih centara o internet trgovini

‌Tijekom proteklih  godina Europski potrošački centri prate trendove prekogranične Internet trgovine na području EU-a uključujući Island i Norvešku, te su došli do zaključka da čak polovica europskog stanovništva (cca. 250 milijuna ljudi) kupuje preko Interneta, što europsko tržište čini najvećim na svijetu. Naime, u 2013. godini čak 66% od 32 000 pritužbi koje su riješili Europski potrošački centri odnose se na Internet kupovinu, što u konačnici znači povećanje od 6% u odnosu na 2012. godinu.

Najčešći problemi s kojima se susreću potrošači prilikom prekogranične Internet trgovine su:

  • problemi vezani uz rok isporuke proizvoda
  • problemi vezani uz sam proizvod ili uslugu
  • problemi vezani uz ispunjenje potrošačkog ugovora

Kao rezultat praćenja navedenog područja jest izvješće odnosno praktični vodič za potrošače i trgovce koji se odnosi na pružanje savjeta potrošačima, kao i trgovcima, prilikom prekogranične trgovine putem Interneta. U navedenom dokumentu istaknute su najvažnije stvari koje moramo imati na umu prilikom kupnje preko Interneta kao i poslije navedene kupnje a to su:

  • Imati potpunu informaciju o trgovcu - provjerite imate li kontakt podatke o trgovcu, uključujući i poštansku adresu i mail adresu;
  • Uvijek pročitajte opće uvjete koji se nalaze na Internet stranici trgovca, a primjenjuju se na Vašu narudžbu, kako biste točno znali na što pristajete prije nego sklopite ugovor s trgovcem odnosno napravite narudžbu i platite naručeni proizvod ili uslugu;
  • Imate pravo odustati od ugovora u roku od 14 dana od dana isporuke robe, s tim da Vas je trgovac dužan obavijestiti o ovom pravu jer se u protivnom to pravo produljuje do 1 godine. Međutim, ovo se pravo potrošača ne primjenjuje na rezervacije putovanja kao i na usluge smještaja; 
  • Naručeni proizvodi moraju biti isporučeni u roku od 30 dana, ukoliko nije drugačije dogovoreno s trgovcem.

Cilj Mreže Europskih potrošačkih centara jest povećati povjerenje potrošača u Europsko unutarnje tržište pružajući potrošačima savjete o njihovim pravima sukladno europskom zakonodavstvu zaštite potrošača, kao i pružanje pomoći u rješavanju njihovih pritužbi prilikom prekogranične kupovine dobara i usluga.

Preuzmite ovdje navedene dokumente:

Report 2014 - consumers Report 2014 - traders

ECC Austrija ECC Belgija ECC Bugarska ECC Cipar ECC Češka ECC Danska ECC Estonija ECC Finska ECC Francuska ECC Njemačka ECC Grčka ECC Mađarska ECC Island ECC Irska ECC Italija ECC Latvija ECC Litva ECC Luksemburg ECC Malta ECC Nizozemska ECC Norveška ECC Poljska ECC Portugal ECC Rumunjska ECC Slovačka ECC Slovenija ECC Španjolska ECC Švedska ECC Ujedinjena Kraljevina

IAC