Mreža Europskih potrošačkih centara potrošačima vratila 10 milijuna eura
Kako mogu vratiti svoj novac ako francuski zračni prijevoznik otkaže let? Što ako mi je uskraćen pristup koncertu u Pragu? Ili ako kuća za odmor u Danskoj košta više od onoga što je prvobitno dogovoreno?
U takvim vam je situacijama na raspolaganju Mreža Europskih potrošačkih centara (ECC-Net), sa besplatnim savjetima i besplatnom pomoći. Prošle je godine potrošačima u Europi pomogla vratiti gotovo 10 milijuna eura.
Otkazani letovi i druge potrošačke situacije: gotovo 118 000 upita potrošača
Dana je trebala letjeti iz Düsseldorfa za New York putem Pariza. Zbog kašnjenja propustila je svoj let za Pariz. Iako joj je potvrđen novi let, stigla je na svoje odredište četiri sata kasnije.Prema Uredbi o pravima putnika u zračnom prometu, Dana ima pravo na naknadu u iznosu od 600 eura. Problem je u tome što zračni prijevoznik odbija platiti i ne odgovara na Danine upite.
Slučajevi poput navedenog, dio su svakodnevnog posla Mreže Europskih potrošačkih centara. Tijekom 2022. odgovoreno je na oko 118 000 upita potrošača, koji se odnose na:
- kašnjenje letova,
- preskupe kuće za odmor,
- lažne karte za koncerte,
- otkazane vlakove
- i mnogo više.
Cilj specijaliziranih savjetnika ove Mreže, iz 30 europskih država, uvijek je pronaći izvansudsko rješenje u korist podnositelja pritužbe - potrošača.
Mreža Europskih potrošačkih centara koju sufinanciraju Europska komisija i države članice, uspjela je vratiti skoro deset milijuna eura potrošačima prošle godine.
Stvarna gospodarska korist još je i veća. U mnogim je slučajevima Mreža Europskih potrošačkih centara uspjela poštedjeti potrošače od nepotrebnih plaćanja ili od upadanja u zamku pretplate.
Mreža Europskih potrošačkih centara redovit je izvor informacija zastupnicima u Europskom parlamentu, drugim potrošačkim organizacijama i medijima. Tijekom rješavanja raznih potrošačkih situacija, uspoređuje se zakonodavstvo diljem Europe te do izražaja dolazi najbolja praksa, ali i daljnji izazovi u području politike zaštite potrošača.
Imam potrošački problem: kome se mogu obratiti za pomoć?
Mrežu Europskih potrošačkih centara čine nacionalni Europski potrošački centri koji se nalaze u svakoj državi članici EU-a te u Norveškoj i na Islandu. Zajedno informiraju potrošače o njihovim EU potrošačkim pravima i nude im besplatnu pomoć u rješavanju prekograničnih problema.U Hrvatskoj je potrošačima na raspolaganju Europski potrošački centar Hrvatska.
Izvor: Mreža Europskih potrošačkih centara, 10.05.2023.