Zaštita potrošača: Amazon Prime mijenja svoju politiku otkazivanja u cilju usklađivanja s propisima EU-a o zaštiti potrošača
Nakon pregovora s Europskom komisijom i nadležnim nacionalnim tijelima za zaštitu potrošača, Amazon se obvezao uskladiti svoju politiku otkazivanja s propisima EU-a o zaštiti potrošača. Amazon Prime će omogućiti potrošačima iz EU-a i EGP-a otkazivanje pretplate na platformi u samo dva klika na jasno istaknutoj virtualnoj tipki za otkazivanje.
Ta je promjena bila neophodna radi usklađivanja s propisima EU-a o zaštiti potrošača, odnosno s Direktivom o nepoštenoj poslovnoj praksi. Slijedom pritužbe
koju su uputili Europska organizacija za zaštitu potrošača (BEUC),
Norveško vijeće za zaštitu potrošača i Transatlantski dijalog potrošača
(TACD), Komisija je u travnju 2021. pokrenula akciju u suradnji s
nacionalnim tijelima nadležnima za zaštitu potrošača. Prijavljena praksa
otkazivanja odnosila se u većini slučajeva na prepreke prilikom
otkazivanja pretplate, uključujući i složenu navigaciju izbornika,
nejasne formulacije, zbunjujući izbor i ponavljanja. Amazon se sada
obvezao poboljšati svoju politiku otkazivanja te će odmah početi
provoditi spomenute promjene.
Povjerenik za pravosuđe Didier
Reynders izjavio je sljedeće: „Opcija pretplate putem interneta može
biti vrlo praktična za potrošače s obzirom da je to obično vrlo
jednostavan postupak, međutim, isto tako bi i postupak otkazivanja
pretplate trebao biti jednako jednostavan. Potrošači moraju biti u
mogućnosti provoditi svoja prava bez ikakvog pritiska od platformi.
Jedno je jasno: manipulativni modeli i prijevare putem sučelja moraju se
zabraniti. Pozdravljam odluku Amazona o pojednostavljivanju svoje
prakse kako bi omogućio potrošačima otkazivanje pretplate na slobodan i
jednostavan način.”
Ako su htjeli otkazati svoju pretplatu,
potrošači su ranije morali pregledavati više stranica koje su sadržavale
suvišne informacije te nejasno označene virtualne tipke. Amazon je
nakon spomenutih pregovora koji su počeli 2021. godine za početak uveo
promjene sučelja internetskog portala Prime, tako što je jasnije
istaknuto virtualnu tipku za otkazivanje te skratio popratno
objašnjenje. Od sada će spomenuti tekst objašnjenja biti dalje skraćen
tako da potrošače neće ometati upozorenja i neće ih se odvraćati od
otkazivanja. Ukupni rezultat spomenutih pregovora jest taj da će
platforma omogućiti potrošačima otkazivanje pretplate u dva jednostavna
koraka pritiskom na jednostavnu i lako uočljivu virtualnu tipku za
otkazivanje.
Amazon predano radi na provedbi ovih izmjena i
dopuna na svim svojim mrežnim stranicama u EU-u i za sve uređaje (stolna
i prijenosna računala te tablete).
Sljedeći koraci
Komisija
i nadležna nacionalna tijela nastavit će pratiti provedbu obveza
Amazona u skladu sa propisima EU-a o zaštiti potrošača.
Osnovni podaci
Mreža za suradnju u zaštiti potrošača (CPC)
povezuje nacionalna tijela nadležna za provedbu propisa EU-a o zaštiti
potrošača. Kako bi se riješila prekogranična pitanja, njihovi se
postupci reguliraju na razini EU-a.
Nacionalna tijela nadležna su provedbu propisa EU-a o zaštiti potrošača. Zahvaljujući ažuriranoj Uredbi o suradnji u zaštiti potrošača,
ona sada imaju jače ovlasti za uočavanje nepravilnosti i za poduzimanje
brzih mjera protiv nepoštenih trgovaca. Suradnja se primjenjuje na
potrošačka pravila koja obuhvaćaju različita područja poput nepoštene
poslovne prakse, e-trgovine, geografskog blokiranja, odmora u paket
aranžmanima, internetske prodaje i putničkih prava.