Konferencijom „Potrošač u svijetu digitalnih financija“ obilježen Svjetski dan prava potrošača
Svjetski dan prava potrošača obilježava se svake godine s ciljem
jačanja globalne svijesti o pravima potrošača i nastojanja da se potakne
veća briga za potrošačka prava svih aktivnih dionika provedbe politike
zaštite potrošača.
Ove godine povodom obilježavanja Svjetskog
dana prava potrošača, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja u
suradnji s Ministarstvom financija, Hrvatskom narodnom bankom i
Hrvatskom agencijom za nadzor financijskih usluga, organiziralo je
zajedničku konferenciju "Potrošač u svijetu digitalnih financija" kojom
su se naglasili izazovi s kojima se potrošači susreću u svijetu
digitalnih financijskih usluga te se pobliže objasnilo na koji način se
može unaprijediti zaštita potrošača na ovom području.
Nacionalni
program zaštite potrošača za razdoblje od 2021. do 2024. u svom bitnom
dijelu usmjeren je na bolju informiranost i educiranost potrošača. Sve
je to sa željom da potaknemo potrošače na donošenje informiranih odluka.
Stoga je i današnja konferencija organizirana s ciljem unaprjeđenja
financijske pismenosti.
U uvodnom dijelu konferencije
prezentirane su zakonodavne i regulatorne aktivnosti koje se poduzimaju u
Republici Hrvatskoj u cilju stvaranja povjerenja potrošača i njihove
inkluzije u svijet digitalnih financija.
„Kako bismo dodatno
zaštitili prava potrošača Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
uspostavilo je besplatni telefon i podršku putem e-mail adresa ili
centralnog središnjeg sustava. Velik naglasak stavljamo i na jačanje
uloge udruga za zaštitu potrošača koje će biti uključene i u proces
zamjene kune eurom. Ministarstvo će se nastaviti zalagati za dodatno
jačanje udruga, daljnje partnerstvo i dobru suradnju“, istaknuo je
ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić.
Uz
ministra Ćorića, u uvodnom dijelu konferencije obratili su se i
predstavnici partnerskih institucija, Stjepan Čuraj, državni tajnik
Ministarstva financija, Bojan Fras, viceguverner Hrvatske narodne banke i
zamjenica predsjednika Upravnog vijeća Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga Ilijana Jeleč.
U
sklopu panel rasprave na temu Kako zaštititi potrošača u svijetu
digitalnih financija? raspravljalo se o različitim rizicima s kojima se
potrošači mogu susresti na digitalnom financijskom tržištu koji su
vezani uz zaštitu osobnih podataka, kartične prevare, nepoštenu poslovnu
praksu i ostalo.
U cilju kontinuirane podrške, Ministarstvo
gospodarstva i održivog razvoja ima direktnu komunikaciju s potrošačima
putem sljedećih alata: besplatnog telefona za informiranje potrošača,
podrška putem specijaliziranih e-mail adresa ili Centralni informacijski
sustav za zaštitu potrošača.
Tijekom prošle godine, Ministarstvo je odgovorilo na više od 6 tisuća potrošačkih poziva, te na više od 3 tisuće pisanih upita.
U
suradnji s Nacionalnom zakladom za razvoj civilnog društva,
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja financira institucionalnu
podršku udrugama za zaštitu potrošača kojima je ove godine, prvi put,
dodijeljeno ukupno gotovo 350 tisuća kuna za pružanje institucionalne
podrške.
Informativni letak za potrošače možete preuzeti na sljedećoj poveznici.
Izvor: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, 15.03.2022.