Više transparentnosti: nakon djelovanja EU-a, Booking.com i Expedia usklađuju svoju praksu s pravom EU-a o zaštiti potrošača
Pozadina
Koordinirana akcija za unapređenje
transparentnosti za potrošače koji koriste Booking.com započela je početkom
2019. godine, a predvodila ju je nizozemska
Uprava za potrošače i tržišta. U prosincu 2019. je mađarsko tijelo za zaštitu tržišnog natjecanja
u suradnji s nizozemskom Upravom za potrošače i tržišta započelo dijalog s
Expedia grupom. Ove su dvije internetske platforme za putovanja napravile
brojne promjene na svojim internetskim stranicama i mobilnim aplikacijama, što
su provjerila nacionalna tijela za zaštitu potrošača. Promjene su primjenjive
na Booking.com i na Expedia grupu - Expedia, ebookers i hotels.com. Internetska
platforma za putovanja Airbnb još je u
srpnju 2019. uskladila svoje poslovanje s pravom EU-a o zaštiti potrošača.
Temeljni pravni okvir za navedeno je Uredba
o suradnji u zaštiti potrošača koja povezuje nacionalna tijela za zaštitu
potrošača u paneuropsku mrežu provedbe. Na toj osnovi nacionalno tijelo u
jednoj državi EU-a može zatražiti pomoć drugih tijela u drugim državama EU-a
kako bi se zaustavilo prekogranično kršenje prava EU-a o zaštiti potrošača.
Suradnja se može pokrenuti radi provedbe prava EU-a o zaštiti potrošača, poput Direktive
o nepoštenoj poslovnoj praksi, Direktive
o pravima potrošača ili Direktive
o nepoštenim uvjetima u potrošačkim ugovorima.
Prethodna objava - http://ecc-croatia.hr/vijesti/96/bookingcom-se-obvezao-na-uskladivanje-praksi-za-predstavljanje-ponuda-i-cijena-s-pravom-eu-a.
Nakon dijaloga s Europskom komisijom i EU tijelima nadležnim za područje zaštite potrošača, Booking.com i Expedia su poboljšali način predstavljanja svojih ponuda smještaja, usklađujući ga s pravom EU-a o zaštiti potrošača. Navedene se promjene odnose na pružanje informacija o promotivnim ponudama i popustima, kao i na tehnike utjecanja na odabir.
Potrošači bi sada trebali biti u mogućnosti izvršavati informirane usporedbe u skladu sa zahtjevima prava EU-a o zaštiti potrošača.
Sporazum između Europske komisije i
navedene dvije tvrtke dio je trajnog procesa tijekom kojeg Europska komisija
kontinuirano radi na zaštiti potrošača.
Didier Reynders, povjerenik za pravosuđe, izjavio je: „Želio bih zahvaliti dvjema tvrtkama na njihovoj suradnji. S obzirom na nova ograničenja putovanja, potičem sve internetske platforme za putovanja da slijede ovaj primjer i osiguraju da europski potrošači mogu imati povjerenje u ponude smještaja i da lako mogu pronaći informacije o proceduri otkazivanja.“
Booking.com i Expedia grupa sada preciznije prikazuju:
- koje se ponude promoviraju;
- kako su plaćanja primljena od pružatelja usluga smještaja utjecala na njihovo rangiranje;
- koliko bi ljudi željelo rezervirati isti hotel za iste datume i koliko je soba preostalo na internetskoj stranici;
- ukupnu cijenu koju će potrošač platiti za smještaj, uključujući obvezne naknade;
- usporedbe cijena kako bi se osiguralo da se samo istinski popusti oglašavaju;
- informaciju da li je domaćin pravna ili fizička osoba.
Tijekom razgovora s tvrtkama, Europska komisija je naglasila potrebu da se osigura precizan i jednostavan pristup proceduri otkazivanja kao dio odgovora na ograničenja putovanja uzrokovana COVID-19 pandemijom.
Sljedeći koraci
Nacionalna tijela za zaštitu potrošača sada će poduzeti daljnje korake kako bi se isto postupanje primjenjivalo u cijeloj industriji. Uspostavit će se veza s europskim trgovinskim udruženjima, internetskim putničkim agentima i pružateljima hotelskog smještaja očekujući od njih da se pridržavaju istih načela i obveza kao Airbnb, Booking.com i Expedia grupa.
Više informacija dostupno je na stranicama Europske komisije - https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_20_2444 (na engleskom, njemačkom i francuskom jeziku).
Izvor: Europska komisija, 23. veljače 2021.