Povodom Svjetskog dana prava potrošača u Republici Hrvatskoj
Konferencija Novi trendovi u rješavanju potrošačkih sporova
Ministarstvo gospodarstva i Europski potrošački centar Hrvatska povodom Svjetskog dana zaštite prava potrošača, organiziraju konferenciju pod nazivom Novi trendovi u rješavanju potrošačkih sporova, 2. ožujka 2016. godine, u Hotelu Internacional u Zagrebu, s početkom u 9:30 sati.
Zaštita interesa potrošača, kao ekonomski slabije strane u kupovnim transakcijama, koja za cilj ima poboljšanje položaja potrošača na tržištu u središtu je politike zaštite potrošača koju u Republici Hrvatskoj provodi i unaprjeđuje Ministarstvo gospodarstva. Budući da su potrošači najveća gospodarska skupina, smatraju se regulatorima razvoja gospodarstva te na takav način imaju izravan utjecaj na poslovnu politiku gospodarstvenika i konkurentnosti tržišta. Stoga je zaštita potrošača bitan segment unutarnjeg tržišta Europske unije koji izravno utječe na razvoj poslovnih aktivnosti te gospodarski rast i razvoj.
Potrošači i trgovci još uvijek nisu upoznati s postojećim izvansudskim mehanizmima pravne zaštite, a tek samo mali postotak građana zna kako podnijeti pritužbu tijelu nadležnom za alternativno rješavanje potrošačkih sporova. Stoga kako bi potrošači iskoristili puni potencijal unutarnjeg tržišta, Direktivom o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova zemlje članice Europske unije obvezuju se osigurati alternativno rješavanje sporova primjenjivo na sve nacionalne i prekogranične sporove obuhvaćene ovom Direktivom.
Platforma za on-line rješavanje potrošačkih sporova (ORS) počinje s radom 15. veljače 2016. godine. Putem ORS platforme, potrošači s prebivalištem jednako kao i trgovci sa sjedištem u Europskoj uniji, moći će na brz, učinkovit i jednostavan način putem interneta rješavati svoje prekogranične i nacionalne sporove za kupovine obavljene putem interneta i to pred tijelima za alternativno rješavanje sporova. Svaka država članica Europske unije, određuje kontaktnu točku za on-line rješavanje potrošačkih sporova, a u Republici Hrvatskoj kontaktna točka je Europski potrošački centar Hrvatska, uspostavljen pri Upravi za trgovinu i unutarnje tržište Ministarstva gospodarstva.
Alternativno rješavanje sporova nudi jednostavno, učinkovito, brzo i jeftino izvansudsko rješavanje sporova između potrošača i trgovaca. Tijela za alternativno rješavanje potrošačkih sporova obavezuju se ispunjavati ujednačene kriterije u pogledu kvalitete koji vrijede diljem Europske unije, kao što su primjerice: neovisnost, nepristranost, brzina postupanja, ekonomičnost i slično. Mogućnost traženja jednostavnog i jeftinog rješenja sporova može potaknuti povjerenje potrošača i trgovaca u jedinstveno digitalno tržište te na takav način premostiti prepreke za pronalaženje rješenja sporova nastalih iz prekograničnih on-line transakcija. Uredba o on-line rješavanju potrošačkih sporova primjenjivat će se na alternativno rješavanje sporova koje su pokrenuli potrošači s prebivalištem u Europskoj uniji protiv trgovaca sa sjedištem u Europskoj uniji na način da se prijedlog za alternativno rješavanje spora podnosi putem ORS platforme za rješavanje potrošačkih sporova.
Osiguravanje pristupa jednostavnom, učinkovitom, brzom i jeftinom načinu rješavanja nacionalnih i prekograničnih on-line i offline potrošačkih sporova za kupovine obavljene putem interneta, pridonijeti će smanjivanju prepreka daljnjeg razvoja internetske trgovine, povećanju povjerenja i trgovaca i potrošača u jedinstveno tržište, a trgovce će potaknuti na poboljšanje isporuke i dostave robe, proširenje ponuda te jačanje razine poštovanja prava potrošača kako bi bili sigurniji pri prekograničnoj kupovini.
Ministarstvo gospodarstva i Europski potrošački centar Hrvatska zajedno s uglednim panelistima, kroz dvije panel rasprave predstaviti će sve aspekte alternativnog on-line rješavanja potrošačkih sporova, koji će pomoći bržoj i dosljednijoj provedbi propisa iz područja zaštite potrošača u svim državama članicama Europske unije.
Kotizacija se ne naplaćuje.