“ECC-Net: Travel App” Nova mobilna aplikacija koja pomaže europskim potrošačima kada putuju u inozemstvo
Kupili ste neispravan proizvod na godišnjem odmoru? Imali ste poteškoće s iznajmljenim automobilom ili hotelskim smještajem? Kasnio vam je zrakoplov na povratnom letu? U slučaju da vaš odmor ispadne drugačiji nego što ste planirali, trebate znati što učiniti kako biste ostvarili svoja prava. Još bolje, možete to i reći!
Mreža europskih potrošačkih centara (ECC-Net) pokreće jedinstvenu mobilnu aplikaciju ECC-Net: Travel App. Aplikacija je neophodan suputnik na području Europske unije, kao i na Islandu te u Norveškoj: aplikacija pomaže potrošačima u svladavanju problematičnih situacija koje se mogu pojaviti za vrijeme odmora u inozemstvu te omogućava izražavanje potrošačkih prava na jeziku države u kojoj provode odmor. ECC-Net:Travel App pruža pravno znanje i jezičnu podršku na 23 jezika Europske unije te na norveškom i islandskom jeziku.
Aplikacijom su pokrivene različite teme: maloprodajna kupnja, iznajmljivanje automobila, hotelski smještaj, zdravstvena skrb, zračni i željeznički promet, kao i putovanje autobusom i brodom.
U korisnim informacijama potrošačima su ponuđeni najvažniji telefonski brojevi i kontakt podaci za hitne slučajeve.
Aplikacija je besplatna i možete je koristiti bez internetske veze (offline) kako bi izbjegli troškove roaminga. Dostupna je za mobilne uređaje s iOS, Android i Microsoft Windows operacijskim sustavima i može se preuzeti ovdje:
Google Playstore (Android):
https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.cec_zev.ECCNetTravel
Apple app store (iOS):
https://itunes.apple.com/app/ecc-net-travel/id886668562
https://itunes.apple.com/de/app/ecc-net-travel/id886668562
Windows Store (Microsoft):
http://www.windowsphone.com/de-de/store/app/ecc-net-travel/4dfcfb67-9294-40d5-9ac0- 644a7e734813
Aplikacija je pokrenuta 02. srpnja 2014. godine u Europskom parlamentu u Strasbourgu u nazočnosti g. Nevena Mimice, povjerenika Europske komisije za politiku zaštite potrošača i zastupnika u Europskom parlamentu g. Andreasa Schwaba. Povjerenik Mimica je rekao: "uspješnost jedinstvenog tržišta ovisi i informiranosti građana o potrošačkim pravima. Stoga, pozdravljamo ovu inicijativu koja nastavlja podizati svijest europskih potrošača i koja olakšava ostvarivanje prava potrošača koji putuju Europom ".
Zastupnik Europskog parlamenta g. Andreas Schwab je istaknuo:"Putovanje Europom danas je postala uobičajena stvar i stoga sjajno imati novi alata koji omogućava svakom europskom građaninu svladavanje svake problematične situacije s kojom se on ili ona mogu susresti tijekom putovanja Europom. Posebno mi je drago da je ova aplikacija dostupna na 25 jezika i da je mogu koristiti milijuni europskih potrošača. Pokretanje ove aplikacije pravo je postignuće za snažnu europsku svijest među Europljanima!"
ECC-Net: Travel App zajednički je projekt svih 30 članova ECC-Net-a.
U svakoj državi članici Europske unije, kao i u Norveškoj te na Islandu, nalazi se Europski potrošački centar koji pruža besplatnu pomoć i daje savjete potrošačima.
Centri su sufinancirani od strane Europske unije.