Your Europe

Situacija s letovima u EU-u tijekom 2023.

11.10.2023.
Situacija s letovima u EU-u tijekom 2023.
Povodom nedavno obilježenog svjetskog dana turizma, 27. rujna, Mreža Europskih potrošačkih centara objavila je pregled situacija s kojima se potrošači susreću u zračnom prometu.

Prošle su godine putnici u zračnom prometu bili suočeni s velikim izazovima, poput kašnjenja i otkazanim letovima u nekoliko zračnih luka u Europi. Međutim, u 2023. godini još je više problema u zračnom prijevozu nego 2022. godine. Glavni su uzroci tih problema nedostatak osoblja, štrajkovi i tehnički problemi, poput onih vezanih za automatski sustav planiranja leta u centru za kontrolu zračnog prometa UK-a prošlog kolovoza. Stoga se broj kašnjenja i otkazivanja letova značajno povećao ove godine, dok izazovi i dalje postoje u sektoru prometa i turizma.

Odgovor na situaciju u zračnom prometu

Mreža Europskih potrošačkih centara (ECC-Net) pruža besplatnu pomoć za prekogranična potrošačka pitanja. Tijekom 2023. odgovoreno je na 30 345 slučajeva (30%) iz sektora prometa i turizma. Više od 50% tih slučajeva odnosilo se na međunarodne letove. Osim toga, broj korisnika koji su posjetili stranicu ECC-Net-a „Kašnjenje leta“ (Flight Delay) povećao se za 843% u odnosu na 2022., nakon čega slijedi povećanje broja posjeta stranici „Otkazivanje leta“ (Flight Cancellation) za 200%.

Zabrinutost zbog nesolventnosti zračnih prijevoznika

Osim problema u zračnom prometu, putnici se moraju nositi i s posljedicama zbog zračnih prijevoznika koji su proteklih godina proglasili stečaj. Budući da putnici u zračnom prometu često nisu zaštićeni od nesolventnosti, možda će za povratak kući morati kupiti skupe karte za let s drugim zračnim prijevoznikom. Osim toga, često nije moguće dobiti povrat sredstava za kupljene karte. Stoga su ECC-Net i partneri u putničkom sektoru zajedno s Europskom potrošačkom organizacijom (BEUC) podijelili s Europskom komisijom svoju zabrinutost u zajedničkom pozivu kako bi naglasili potrebu za boljom zaštitom putnika u zračnom prometu u slučaju nesolventnosti.

Informiranje putnika u zračnom prometu

Budući da ECC-Net još uvijek zaprima velik broj upita i pritužbi o pravima putnika u zračnom prometu, kontinuirano informiramo potrošače o njihovim pravima vezano za putovanja zrakoplovom pružajući im besplatne pravne savjete i pomažući im u rješavanju sporova vezano za putovanja zrakoplovom u EU-u. I dalje pratimo te slučajeve kako bismo mogli poboljšati informacije koje pružamo i utvrditi moguće nedostatke u postojećem zakonodavstvu.

Izvor: Mreža Europskih potrošačkih centara, 11.10.2023.
ECC Austrija ECC Belgija ECC Bugarska ECC Cipar ECC Češka ECC Danska ECC Estonija ECC Finska ECC Francuska ECC Njemačka ECC Grčka ECC Mađarska ECC Island ECC Irska ECC Italija ECC Latvija ECC Litva ECC Luksemburg ECC Malta ECC Nizozemska ECC Norveška ECC Poljska ECC Portugal ECC Rumunjska ECC Slovačka ECC Slovenija ECC Španjolska ECC Švedska ECC Ujedinjena Kraljevina

IAC