ONLINE REZERVACIJE GODIŠNJIH ODMORA: 10 SAVJETA ZA POTROŠAČE
Povodom nadolazećih ljetnih praznika, Mreža Europskih potrošačkih centara (Mreža ECC) objavila je izvješće „Organizacija godišnjeg odmora putem interneta: je li istaknuta cijena i konačna cijena?“ . Svakodnevno raste broj potrošača koji svoj odmor organiziraju putem interneta, dovoljan je jedan klik mišem. U 2015. godini, 19 % zaprimljenih kontakata potrošača odnosio se na probleme koji su se pojavili za vrijeme godišnjeg odmora. Ponekad se ispostavi da naizgled dobra ponuda to zapravo i nije! Kako bi pomogli potrošačima da izbjegnu neugodna iskustva prilikom organizacije godišnjeg odmora putem interneta, Mreža ECC želi podići svijest potrošača o mogućem povećanju cijene tijekom procesa rezervacije.
Izvješće donosi sljedeće zaključke koji su vezani uz povećanje cijene za vrijeme procesa online rezervacije.
Izvješće je pokazalo da postoji razlika u cijeni istaknutoj tijekom procesa rezervacije i konačnoj cijeni i ta je razlika najučestalije izražena u zračnom prometu. U većini takvih slučajeva, povećanje cijene povezano je s:
- naknadom za korištenje usluge
- naknadom za korištenje kreditne kartice
- naknadom za prijavu putnika
10 savjeta za potrošače kako bi se izbjegla neugodna iznenađenja za vrijeme online rezervacije godišnjeg odmora.
- U cijenu moraju biti uključene sve naknade
- Provjerite jesu li uključene i dodatne usluge
- Ostavite si dovoljno vremena za proces rezervacije
- Provjerite da funkcija „fleksibilni datumi“ nije unaprijed postavljena
- Osiguranje? Saznajte što je sve uključeno!
- U EU nije dozvoljeno od strane trgovca unaprijed označiti mogućnosti rezervacije (označiti kućicu)
- Postoji mogućnost dodanih naknada za korištenje kreditne kartice
- Napravite print screen rezervacije
- Savjetujemo da sve informacije provjerite dva puta
- Provjerite svoj e-mail
Savjeti za trgovce
- Budite uzor drugima- usvojite vidljive modele najboljih praksi
- Koristite transparentnu politiku isticanja cijena
- Osigurajte brzu i stručnu službu za korisnike
- Pozitivna iskustva zadovoljnih potrošača podijelite s drugim korisnicima
Dobro je znati!
Pored zajedničkog projekta Mreže ECC, u listopadu 2016. godine, Europska komisija i nadležna tijela za provedbu politike zaštite potrošača, provele su koordiniranu provjeru 352 web stranice za usporedbu cijena i rezervaciju putovanja diljem EU. U lipnju 2017. godine bit će objavljene informacije o nepravilnostima koje su pronađene tijekom provjere, kao i rješenja istih.