Trgovina putem interneta
Trgovina putem interneta
Europsko zakonodavstvo pruža zaštitu potrošačima prilikom kupovine putem interneta od trgovaca sa sjedištem u drugoj zemlji Europske unije, Islandu, Norveškoj ili Ujedinjenoj Kraljevini. Prije kupnje proizvoda pročitajte korisne savjete i upoznajte se sa svojim pravima.
Korisni savjeti prije kupovine putem interneta:
Pročitajte opće uvjete prodaje jer se pretpostavlja da ste ih kupnjom proizvoda prihvatili. U slučaju spora, trgovac se može pozvati na njih iako su napisani na stranom jeziku.
Uvijek provjerite kako se koriste vaši osobni podaci i to učinite prije narudžbe proizvoda. Nakon što se potvrdi narudžba, ugovor se smatra zaključenim.
Spremite i isprintajte potvrdu narudžbe i provjerite da li je točna vaša elektronička adresa.
Vaša potrošačka prava uključuju:
Pravo da se predomislite
Imate pravo, ne navodeći razloge, otkazati narudžbu u roku od 14 dana od zaprimanja narudžbe te vratiti proizvod. Trgovac vam je dužan vratiti novac u roku od 14 dana. Možda ćete ipak morati platiti troškove slanja robe natrag trgovcu. Neke narudžbe nećete moći otkazati poput iznajmljivanja automobila, hotelskih rezervacija i kupnje putnih karata.
Pravo na pravovremenu isporuku
Vaša kupljena roba trebala bi biti isporučena u roku od 30 dana, osim u slučaju drukčijeg dogovora s trgovcem.
Pravo na informacije
Trgovac je obvezan osigurati potpune informacije koje se odnose na:
- ime i adresu
- proizvod ili uslugu koja se nudi te njihovu nazivu
- glavnim svojstvima proizvoda ili usluge
- konačnu cijenu proizvoda ili usluge s PDV-om
- troškove dostave proizvoda
- način plaćanja
- način i rok isporuke proizvoda ili pružanja usluge
Pravo na dvogodišnje jamstvo
Kupnjom putem interneta imate pravo na dvogodišnje jamstvo kao da ste proizvod kupili u trgovini.
Kako možete riješiti problem
Prvo trebate kontaktirati trgovca i podnijeti pritužbu na proizvod ili uslugu, pismenim putem ili putem elektroničke pošte.
Provjerite imate li dodatna prava u jamstvu, poput prava na popravak u lokalnom servisu iako je proizvod kupljen u drugoj zemlji.
Ako ste nezadovoljni s rješavanjem vaše pritužbe i reklamacije možete nas kontaktirati i mi ćemo vam pomoći.
Kako Europski potrošački centar pomaže drugima:
Povrat proizvoda kupljenog putem interneta
Hrvatski potrošač kupio je tenisice s web stranice slovenskog trgovca, ali nisu mu se svidjele. Vratio je proizvod u roku od 14 dana na što ima pravo prema pravilu o prodaji proizvoda na daljinu. Trgovac je odbio vratiti novac potrošaču. Potrošač se obratio ECC-u Hrvatska koji je kontaktirao ECC Slovenija i zajedničkom intervencijom potrošaču je vraćen novac.
Neispravna roba kupljena putem interneta
Potrošač iz Ujedinjenog Kraljevstva naručio je putem interneta od bugarskog trgovca parfeme u iznosu od 300 eura. Nakon primitka primijetio je da su parfemi lažni i da to nisu parfemi koje je on prvotno naručio. Potrošač se žalio trgovcu, ali nije dobio odgovor pa je potom podnio pritužbu ECC-u. Europski potrošački centar Bugarska kontaktirao je trgovca i uspio je riješiti problem u korist potrošača te je potrošaču vraćen novac.