Your Europe

Informacije za potrošače u predblagdansko vrijeme

23.11.2018.
Informacije za potrošače u predblagdansko vrijeme

PRODAJA U PRODAVAONICAMA

  • Obratite pozornost na cijene istaknute na proizvodima. Trgovac je dužan prodati proizvod po cijeni koja je istaknuta na proizvodu ili na prodajnom mjestu.
  • Ako je proizvod na akciji ili na nekom drugom promotivnom obliku prodaje u prodavaonici trgovac mora istaknuti uz redovnu cijenu i cijenu za vrijeme takvog oblika prodaje proizvoda.
  • Trgovci često nude uslugu zamatanja poklona. Obratite pozornost je li trgovac istaknuo da je zamatanje poklona besplatno ili se plaća, te naplaćuju li se dodatno papir za zamatanje i ukrasi. Trgovac sve navedeno mora istaknuti jasno, vidljivo i čitljivo u prodavaonici.
  • 27. prosinca 2018. godine započinje zimsko sezonsko sniženje. Za vrijeme trajanja sniženja, trgovac je također dužan istaknuti cijenu koju je proizvod imao prije sniženja zajedno s cijenom tijekom sniženja kako biste mogli donijeti pravilnu odluku o kupovini.
  • Trgovac vam je dužan izdati račun. Ako ste kupili proizvod na kojem se kasnije pojavio materijalni nedostatak, možete se putem pisanog prigovora obratiti trgovcu. Način podnošenja pisanog prigovora mora biti istaknut u prodavaonici. Trgovac je na vaš pisani prigovor dužan odgovoriti u roku 15 dana od dana zaprimanja prigovora.
  • Ako ste za proizvod dobili garanciju (jamstvo), možete se pozvati i na uvjete iz garancije (jamstva) prema trgovcu, ali i proizvođaču proizvoda ukoliko je i proizvođač izdao garanciju (jamstvo).
  • Danas sve više trgovaca omogućuju povrat kupljene i ispravne, ali neupotrebljavane robe. Bitno je da znate da navedeno ovisi isključivo o poslovnoj praksi trgovca.

 

PRODAJA PUTEM INTERNETA

  • Želite izbjeći nadolazeće predblagdanske gužve u prodavaonicama te ste se odlučili na kupnju putem interneta, provjerite nalaze li se na internet stranici kontakt podaci trgovca kao što su naziv trgovca, adresa trgovca, adresa elektroničke pošte na koju se možete obratiti u slučaju problema i sl.
  • Pročitajte komentare drugih potrošača, odnosno informirajte se o iskustvima drugih potrošača koji su kupovali proizvode putem internet stranice trgovca od kojeg namjeravate kupiti proizvod i to putem društvenih mreža i foruma.
  • Trgovac koji prodaje putem interneta obvezan je na svojim stranicama istaknuti informacije o potrošačkim pravima kao što su, primjerice, pravo potrošača na jednostrani raskid ugovora u roku od 14 dana, te mogućnost pozivanja na odgovornost za materijalne nedostatke u roku dvije godine od kad je potrošaču roba predana u posjed.
  • Plaćajte sigurnim sredstvima plaćanja, primjerice plaćanje pre-paid karticom (karticom sa limitiranim iznosom sredstava) ili putem PayPal servisa često su najsigurniji način plaćanja putem interneta.
  • Ukoliko plaćate kreditnom karticom, a nastane problem s kupnjom, možete se obratiti svojoj kartičnoj kući i poništiti transakciju te zatražiti povrat novca kroz proces zvan chargeback.
  • U slučaju problema s trgovcem od kojeg ste kupili proizvod, a kojeg niste uspjeli riješiti putem pisanog prigovora, možete podnijeti pritužbu na Platformi za online rješavanje potrošačkih sporova (Platformi za ORS).

Izvor: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, 23.11.2018.   

ECC Austrija ECC Belgija ECC Bugarska ECC Cipar ECC Češka ECC Danska ECC Estonija ECC Finska ECC Francuska ECC Njemačka ECC Grčka ECC Mađarska ECC Island ECC Irska ECC Italija ECC Latvija ECC Litva ECC Luksemburg ECC Malta ECC Nizozemska ECC Norveška ECC Poljska ECC Portugal ECC Rumunjska ECC Slovačka ECC Slovenija ECC Španjolska ECC Švedska ECC Ujedinjena Kraljevina

IAC