Pomoć i savjeti
za potrošače
u Europi

EUROPSKI POTROŠAČKI CENTAR

REPUBLIKA HRVATSKA

ONLINE REZERVACIJE GODIŠNJIH ODMORA: 10 SAVJETA ZA POTROŠAČE

24.05.2017
ONLINE REZERVACIJE GODIŠNJIH ODMORA: 10 SAVJETA ZA POTROŠAČE

‌Povodom nadolazećih ljetnih praznika, Mreža Europskih potrošačkih centara (Mreža ECC) objavila je  izvješće „Organizacija godišnjeg odmora putem interneta: je li istaknuta cijena i konačna cijena?“ . Svakodnevno raste broj potrošača koji svoj odmor organiziraju putem interneta, dovoljan je jedan klik mišem. U 2015. godini, 19 % zaprimljenih kontakata potrošača odnosio se na probleme koji su se pojavili za vrijeme godišnjeg odmora. Ponekad se ispostavi da naizgled dobra ponuda to zapravo i nije! Kako bi pomogli potrošačima da izbjegnu neugodna iskustva prilikom organizacije godišnjeg odmora putem interneta, Mreža ECC želi podići svijest potrošača o mogućem povećanju cijene tijekom procesa rezervacije. 

Izvješće donosi sljedeće zaključke koji su vezani uz povećanje cijene za vrijeme procesa online rezervacije. 

Izvješće je pokazalo da postoji razlika u cijeni istaknutoj tijekom procesa rezervacije i konačnoj cijeni i ta je razlika najučestalije izražena u zračnom prometu. U većini takvih slučajeva, povećanje cijene povezano je s:

  • naknadom za korištenje usluge
  • naknadom za korištenje kreditne kartice
  • naknadom za prijavu putnika

10 savjeta za potrošače kako bi se izbjegla neugodna iznenađenja za vrijeme online rezervacije godišnjeg odmora. 

  • U cijenu moraju biti uključene sve naknade
  • Provjerite jesu li uključene i dodatne usluge
  • Ostavite si dovoljno vremena za proces rezervacije
  • Provjerite da funkcija „fleksibilni datumi“ nije unaprijed postavljena
  • Osiguranje? Saznajte što je sve uključeno!
  • U EU nije dozvoljeno od strane trgovca unaprijed označiti mogućnosti rezervacije (označiti kućicu)
  • Postoji mogućnost dodanih naknada za korištenje kreditne kartice 
  • Napravite print screen rezervacije
  • Savjetujemo da sve informacije provjerite dva puta 
  • Provjerite svoj e-mail

Savjeti za trgovce

  • Budite uzor drugima- usvojite vidljive modele najboljih praksi
  • Koristite transparentnu politiku isticanja cijena
  • Osigurajte brzu i stručnu službu za korisnike
  • Pozitivna iskustva zadovoljnih potrošača podijelite s drugim korisnicima
  • Dobro je znati!

    Pored zajedničkog projekta Mreže ECC, u listopadu 2016. godine, Europska komisija i nadležna tijela za provedbu politike zaštite potrošača, provele su koordiniranu provjeru 352 web stranice za usporedbu cijena i rezervaciju putovanja diljem EU. U lipnju 2017. godine bit će objavljene informacije o nepravilnostima koje su pronađene tijekom provjere, kao i rješenja istih.

    Dodatni dokumenti:

    Izvješće

    Sažetak izvješća

    Informativni letak

ECC AustrijaECC Belgija ECC Bugarska ECC Cipar ECC Češka ECC Danska ECC Estonija ECC Španjolska ECC Finska ECC Francuska ECC Njemačka ECC Ujedinjeno kraljevstvo ECC Grčka ECC Mađarska ECC Irska ECC Island ECC Italija ECC Litva ECC Latvija ECC Luksemburg ECC Malta ECC Norveška ECC Poljska ECC Portugal ECC Rumunjska ECC Slovačka ECC Slovenija ECC Švedska ECC Nizozemska
logo-iac