Pomoć i savjeti
za potrošače
u Europi

EUROPSKI POTROŠAČKI CENTAR

REPUBLIKA HRVATSKA

Osobe s invaliditetom upoznajte svoja prava prilikom putovanja zrakoplovom

04.12.2016
Osobe s invaliditetom upoznajte svoja prava prilikom putovanja zrakoplovom

‌Povodom Međunarodnog dana osoba s invaliditetom, koji se obilježava danas, 3. prosinca, Mreža europskih potrošačkih centara (ECC-Net) želi skrenuti pozornost na putnike s invaliditetom i na putnike smanjene pokretljivosti u zračnom prometu. Iako europsko zakonodavstvo osigurava značajna prava potrošačima, osobe s invaliditetom i dalje se suočavaju s ozbiljnim problemima kada putuju zrakoplovom. 

U 2016. godini ECC-Net zaprimio je nekoliko upita i pritužbi:

  • Starija putnica iz Nizozemske kupila je karte let iz Amsterdama do Sofije. Obzirom da nije mogla hodati, pružena joj je pomoć u zračnoj luci. Međutim, zbog pogreške zaposlenika, koji je putnicu ostavio ispred krivog izlaza, putnica je propustila let.
  • Putniku iz Velike Britanije, koji boluje od Chronove bolesti, nije bio dopušten ukrcaj na let zbog tvrdnji zračnog prijevoznika da je putnik pod utjecajem alkohola.
  • Putnik iz Austrije rezervirao je let iz Beča do Pariza. Zbog bolesti bio mu je potreban aparat za dijalizu ali aparat je bio prevelik stoga nije mogao ući u zrakoplov kao ručna prtljaga. Međutim,  prijevoznik je odbio prevesti medicinsku opremu bez plaćanja dodatnih troškova. 

Prema Uredbi 1107/2006 o pravima osoba s invaliditetom i osoba smanjene pokretljivosti, putnik ima pravo na prijevoz medicinske opreme bez plaćanja dodatnih troškova. Osim toga, prijevoznik mora osigurati besplatan prijevoz psa vodiča i pomagala za kretanje, primjerice invalidskih kolica.

Osobama s invaliditetom u zračnoj luci trebalo bi se osigurati prijevoz od točke dolaska u zračnu luku do točke odlaska, uključujući ukrcaj i iskrcaj. Primjerice, nakon leta putnicima smanjene pokretljivosti mora se osigurati pomoć do sljedećeg leta  i pomoć oko prijevoza prtljage. 

Putnici smanjene pokretljivosti dužni su 48 sati prije polaska leta, obavijestiti prijevoznika ili organizatora putovanja o potrebi za pomoći prilikom ukrcaja u zrakoplov. Ukoliko  zračna luka ne pruži potrebnu pomoć, putnici bi trebali kontaktirati upravu zračne luke. Zračni prijevoznik odgovoran je za sve probleme povezane s letom.

Uredba se odnosi na sve zračne luke i zračne prijevoznike sa sjedištem u Europskoj uniji, Islandu i Norveškoj. ECC-Net nudi besplatnu pomoć i savjet putnicima s invaliditetom u zračnom prometu u prekograničnim sporovima a koji su već kontaktirali zračnog prijevoznika ali bez uspjeha.

ECC Belgija ECC Bugarska ECC Cipar ECC Češka ECC Danska ECC Estonija ECC Španjolska ECC Finska ECC Francuska ECC Njemačka ECC Ujedinjeno kraljevstvo ECC Grčka ECC Mađarska ECC Irska ECC Island ECC Italija ECC Litva ECC Latvija ECC Luksemburg ECC Malta ECC Norveška ECC Poljska ECC Portugal ECC Rumunjska ECC Slovačka ECC Slovenija ECC Švedska ECC Nizozemska
logo-iac